Vagy másold ki a linket
Pacman
Pacman
A "Pacman" egy időtlen ügyességi játék, amely először 1980-ban ragadta meg a játékosokat. A Namco által kifejlesztett játék egy egyszerű, de lenyűgöző koncepcióval rendelkezik: a játékos egy pellettel és gyümölcsökkel teli labirintusban navigál a sárga, kör alakú Pac-Manon. elkerülve négy színes szellemet. A fő cél az, hogy a labirintusban lévő összes pelletet elfogyassza, hogy a következő szintre lépjen.
A játék labirintusa számos ösvényből és sarokból áll, ahol a pelleteket elhelyezik. Ezen golyók között vannak nagyobb, villogó golyócskák, az úgynevezett „power pellet”, amelyek biztosítják a Pac-Man számára, hogy átmenetileg megegye a szellemeket, amelyek elkékülnek és rövid időre sebezhetővé válnak. Ezeknek a szellemeknek az elfogyasztása extra pontokat szerezhet.
Ahogy a játékos halad előre, a nehézség növekszik. A szellemek, mindegyikük egyedi személyiséggel és stratégiával, gyorsabbá válnak, és csökken az az idő, ameddig sebezhetőek maradnak, miután elfogyasztották az energiapelletet. A szellemek neve Blinky, Pinky, Inky és Clyde, és mindegyiküknek sajátos megközelítése van Pac-Man üldözésében. Blinky közvetlenül üldözi Pac-Mant, Pinky igyekszik Pac-Man elé helyezkedni, Inky kissé kiszámíthatatlan, Clyde pedig Pac-Man üldözése és elmenekülése között vált.
A labirintusban szétszórva vannak gyümölcsök, például cseresznye és eper, amelyek rendszeresen megjelennek, és további pontokért fogyaszthatók. Ezeknek a bónuszelemeknek a változatossága és a pontok száma a játék előrehaladtával nő.
A játék a legtöbb online verzióban nyílbillentyűkkel vezérelhető. Ez az egyszerű vezérlési rendszer minden korosztály számára elérhetővé teszi. A játék dizájnja élénk színeivel és egyszerű hangeffektusaival lebilincselő és addiktív élményt teremt, amely kiállta az idő próbáját.